Intensivkurs i Malmö för Snabbt Körkort

Att ta körkort genom en intensivkurs i Malmö är ett effektivt sätt som passar många. Vår trafikskola har ett speciellt upplägg för våra intensivkurser i Malmö, och du följer en beprövad struktur som vi har använt i flera år.

Intensivkursen skiljer sig inte från en vanlig traditionell utbildning, förutom att du kör varje dag under en koncentrerad kort period.

Intensivkurser

Intensivpaket

15 lektioner - 3 veckors intensivutbildning

Pris för Intensivpaket

- 15 körlektioner
- riskettan
- halka
- digitala teoripaket
- digitala vägmärken
- online tester obegränsat

Total kostnad 16 900 kr
(Ord pris 19 550 kr)

Intensivpaket

Riskettan görs antingen innan du påbörjat Intensivkursen eller under intensivkursens gång. Halkan bokas så sent som möjligt under intensivkursen. Förarprovet bokas när läraren anser att du kan genomföra förarprovet på trafikverket.

Under intensivkursens gång läser du in teorin och slutför alla delar på körkortstesterna innan förarprovet görs, naturligtvis rekommenderar vi starkt att du gör klart innan du påbörjar intensivkursen.

Intensivkurs beroende på dina tidigare erfarenheter

Om du har tidigare erfarenhet av övningskörning och är osäker på vilket alternativ som passar dig bäst, erbjuder vi en skräddarsydd intensivkurs. Kontakta oss och boka en testlektion så anpassar vi intensivkursen efter dina förutsättningar och tillgänglig tid. Du får även en total kostnadsplanering.

Om du köpt något av våra intensivpaket så går det även bra att köra i normal takt, paketen gäller i 1 år.

Teori delen

Att förbereda sig genom att studera teorin innan starten av din intensivkurs är av stort värde, särskilt eftersom det krävs att du bokar både teoriprov och körprov samtidigt.

Genom att ha en god förståelse för teorin innan kursen påbörjas, skapas en solid grund som kan underlätta inlärningen och förbättra dina chanser att snabbt och effektivt slutföra både teoretiska och praktiska moment. Det ger dig också möjligheten att fokusera mer på de praktiska aspekterna under intensivkursen

Investera därav lite tid i teoristudier i förväg för att maximera utbytet av din intensivkursupplevelse och förbereda dig på bästa sätt inför proven.

Riskutbildning del 1 och del 2

Under din intensivkurs måste du genomföra riskutbildningen om du inte redan har gjort den.

Bokningen av den tvådelade riskutbildningen görs i samband med bokning av dina körlektioner. Riskettangörs i början eller innan du har börjat din intensivkurs. Riskutbildning Del 2 (halkan) bokas så sent som möjligt under din intensivkurs då läraren på trafikskolan anser att du kan göra den.

Ta kontakt med trafikskolan för att boka riskettan.

Förarprovet

Vid avslutningen av din körkortsutbildning genomförs en utbildningskontroll. Målet med utbildningskontrollen är att du själv gör en realistisk bedömning av din körning och värderar dina kunskaper för att säkerställa att du blir en trygg förare i trafiken.

När du har uppnått en tillräckligt hög nivå för att anses vara en trafiksäker och riskmedveten förare, samt har tillräckliga förberedelser för att klara ett körkortsprov och har avslutat alla teoridelarna, bokas ditt förarprov. Det är viktigt att notera att det är din trafiklärare som, i samråd med dig, bestämmer när ditt förarprov ska bokas, och det görs ej genom vår kontorist.

Bokning av dina tider

Det är fördelaktigt om du kan köra flexibelt under din intensivkurs. Många planerar sina intensivkurser under semestrar eller sommarlov, vilket ofta underlättar tidsmässigt. Vid körning under ledighet, se till att ha marginaler, då extra tid kan behövas. Förarprov bokas inte på grund av semestrar eller andra åtaganden som hindrar fortsatt körning.

Om tiden blir knapp, kan du övergå till en normal takt. Dina kunskaper försvinner inte snabbt, och vid eventuell flytt eller begränsad vistelse i Malmö kan körningen fortsätta på annan ort.

Vid sjukdom eller avbokning av lektioner

Oväntade händelser, som sjukdom eller andra oförutsedda omständigheter, kan tyvärr uppstå och påverka dina planerade körlektioner. Om detta påverkar din framsteg måste du vara medveten om att bokade tider, inklusive halka och förarprov, kan behöva skjutas upp.

Vi strävar självklart efter att göra din körkortsutbildning så smidig som möjligt, men trafikskolan kan inte ta ansvar för händelser som sjukdom eller andra omständigheter som kan försena din utveckling.

Olika paketlösningar

VI VISAR DIG VÄGEN TILL DITT KÖRKORT!