Handledarutbildning körkort Malmö

För dig som planerar att övningsköra privat

Handledarkurs för B-Körkort

Handledarkurs 290 kr/pers
DatumTid
04 Maj 202412:00 - 15:10
18 Maj 202412:00 - 15:10
01 Juni 202412:00 - 15:10
Anmälan om handledarskap

Handledarutbildning för Körkort i Malmö - Effektiv och Pedagogisk

Vår handledarkurs för körkort i Malmö är designad för att ge dig som handledare effektiva verktyg och pedagogiska metoder för att framgångsrikt lära din elev att köra bil.

Vi delar med oss av tips och råd om hur du strukturerar utbildningsplanen, väljer lämpliga övningsområden, använder hjälpmedel och får tag på bra kursmaterial i enlighet med Trafikverkets krav.

Viktiga Aspekter av Handledarutbildningen:

– Varaktighet: 180 minuter (3 timmar) med två pauser på 10 minuter.
– Kursen kostar 290 kronor per deltagare, inklusive fika. Kursmaterial finns tillgängligt för köp vid kurstillfället.
– Max antal deltagare: 25 personer per tillfälle.

Bokning av handledarutbildning:

För att boka din handledarutbildning gör du via vår E-handel.Vi erbjuder även skräddarsydda råd och planering för övningskörningen.

Vid anmälan behöver vi namn och personnummer på varje deltagare samt telefonnummer/e-post till kontaktperson.

Vi uppskattar att du meddelar oss i förväg om förhinder inför kursstart för att möjliggöra platsfördelning. Vid sen avanmälan (mindre än 3 dagar före kursstart) debiteras full avgift.

Om ni färdas med bil till oss så rekommenderar vi Apcoa parkeringshus under Entré. Kom ihåg att ta med legitimation/pass/körkort för alla deltagare till utbildningen.

Handledarutbildning – För Privat Övningskörning:

Från och med 1 januari 2006 krävs en handledarutbildning för både handledare och elev för att övningsköra privat. Vi fokuserar på att minska risker vid privat övningskörning och tar upp specifika riskområden.

Kursinnehåll och Plan

Utforska kursplanen med tre viktiga delmoment:

1. Körkortsutbildningens mål och innehåll samt regler för övningskörning
2. Planering och strukturering av övningskörning
3. För säkerheten och miljön viktiga faktorer

Kursens innehåll

Kursen börjar med en kort introduktion om trafikskolan. Därefter diskuterar vi vad ett körkort kostar idag och hur vi kan minska kostnaderna. Vi pratar om vad som skiljer sig från körkortsutbildningen från förr och fram till dagens datum. Hur förarprovet går till och vilka krav som ställs. Vi pratar om kravet på övningsbilen samt om olycksstatistiken generellt.

Vi diskuterar hur ni kan planera er övningskörning och de 15 körmomenten.

Anmälan och Godkännande:

Handledare och elev måste genomgå och godkännas för att få övningsköra privat. Ansökan om handledartillstånd görs hos Transportstyrelsens.

Ansökan om handledartillstånd kan ni göra på Transportstyrelsen hemsida.

Börja din körkortsresa I Malmö idag!

Kontakta Entré Trafikskola i Malmö för att få personlig vägledning och påbörja din resa mot körkortet.